Šta je zapravo Facility Managment objekta?

Facility Managment

Pročitali ste da se naše preduzeće između ostalih aktivnosti bavi i pružanjem Facility Managment usluga , medjutim niste sigurni šta to zapravo znači.

Potrudićemo se da vam u ovom Blogu pojasnimo šta je to Facility Managment i koje su neka od naših zaduženja kao firma koja pružamo upravo ove usluge.

Da počnemo od definicije Facility Managmenta – Facility Management je interdisciplinarna oblast koja objedinjuje interaktivno okruženje i pri tome spaja ljude, mesta, procese i tehnologiju. Oblast izgrađena od teorije i inženjerskih principa, arhitekture, građevinarstva, informacione i komunikacione tehnologije, ekonomije, sociologije, estetike, veštine rukovođenja i biheviorizma u upravljanju imovinom.

ili kraća definicja – Facility Managment je međunarodno prihvaćen naziv za upravljanje i održavanje objekata u fazi eksploatacije.

Narodno rečeno Sve u jednom u vezi održavanja objekta, tojest jedna firma nudi celokupnu lepezu usluga kako bi efikasno, ekonomično i sigurno obavljala Facility Managment. FM upravo integriše planiranje i upravljanje širokog spektra usluga da bi se postigao bolji i ekonomičniji kvalitet.

Primena FM-a ima za cilj da omogući:
• strateško, efikasno i precizno upravljanje izgrađenim okruženjem,
• optimiziranje performansi,
• poboljšanje kvaliteta,
• smanjenje troškova, kontrolu i transparentnost budžeta,
• kontrola statusa procesa u bilo koje vreme i bilo kada
WIFI Akademija za Facility Management
• integrisano upravljanje podacima o nekretninama i opremi
• efikasnije korišćenje resursa
• praćenje troškova
• uštede (do 30% operacionih troškova)
• transparentnost poslovanja
• mogućnost komparativne analize podataka –“benchmarking”

Primarne usluge FM su :

Građevinsko održavanjeOdržavanje instalacija klimat. uređ.
Dekorativni radovi i rekonstrukcijaOdržavanje liftova i pok. stepenica
Mašinsko održavanjeProtivpožarne instalacije
Elektro održavanjeManje popravke

Sekundarne usluge FM-a su :

ČišćenjeRecikliranje
Fizička i tehnička zaštitaDeratizacija i dezinsekcija
Kućne popravkeOsmišljavanje i održavanje okoline
Odlaganje i briga o otpaduBriga o biljkama unutar objekta

Pitate se kome su sve potrebne usluge Facility Managmenta, po istraživanju sldeća je struktura tržišta kojima su potrebne upravo ove usluge

Komercijalni objekti – 27%

Ostali Objekti – 20%

Maloprodajni objekti – 16%

Industrija – 14%

Zdravstvo – 12%

Obrazovanje – 10%

Upoznaćemo vas sa Životnim ciklusom izgradjenog objekta.

Faza 1Faza 2Faza 3Faza 4Faza 5Faza 6
Definisanje
potreba
Planiranje i
projektovanje
IzgradnjaUseljenje i
početak Korišćenja
EksploatacijaRušenje, uklanjanje
i recikliranje
1 godina1-2 godine1-2 godine1 godina30-50 god.1 godina

Faza 1 – Definisanje Potreba : Razrada koncepta kroišćenja, Prostorne potrebe, Pregled neophodne opreme za rad, poredjenje sa sličnim objektima u okruženju.

Faza 2 – Planiranje i Projektovanje : Uporedni pregled planiranih potreba projektovanog prostora, koordinacija izmedju investitora, arhitekte i korisnika

Faza 3 – Izgradnja : koordinacija izmedju investitora, arhitekte, izvođača, isporučioca opreme i postrojenja i korisnika.

Faza 4 – Početak Korišćenja : Prijem Radova, Prijem Tehničke dokumentacije, Planiranje useljenja ili preseljenja

Faza 5 – Eksplotacija : Tehničko upravljanje, Komercijalno upravljanje , Upravljanje infrasturukturnim servisima, Upravlanje okruženjem

Faza 6 – Rušenje : Razrada koncepta ponovnog korišćenja, Kordinacija rušenja i uklanjanjna, Upravlanjem zaštitom okruženja.

Ukoliko želite da saznate više na ovu temu, spremili smo vam jedan PDF format.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Leave a Comment

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Novosti

Katarina Vučetić

Urednik beohost magazina

Konsultacije sa našim ekspertima.

Obučeni eksperti, menadzeri i prodajni direktor biće vam na raspolaganju kako bi Vam pomogli da od vašeg Apartmana napravite pravi “Mini Hotel”. 

Priručnik za kupovinu stana.

Priručnik je namenjen svim našim klijentima kako bi se dodatno informisali o celokupnom procesu, bilo
da nas angažuju kao posrednika ili ne, tu smo da pomognemo.

Ostale objave

Answering top questions about the 5-step cleaning process

So we developed the five-step enhanced cleaning process, which helps hosts like you clean more effectively during COVID-19 and beyond. The five-step process is based on Beohost’s cleaning handbook, which was created in partnership with experts. We know it can be difficult to adopt a new cleaning routine, which is why the comprehensive handbook includes expert-backed guidance, safety tips, and checklists.

What are the health and safety requirements for Beohost stays?

Beohost has introduced guidelines and programs to help address health and safety concerns, but these measures cannot eliminate all risk. Especially if you’re in a higher risk category (ex: people above the age of 65 or people with pre-existing medical conditions such as diabetes or heart disease), we recommend obtaining professional guidance and taking extra precautions when you are making the decision to book a stay or an experience on Beohost. Learn more about health and safety guidelines for Beohost Experiences.

Answers for travelers about COVID-19

We know there’s a lot of uncertainty around COVID-19 and whether or not it will impact your travel plans. To help support travelers, we’re tracking your questions and answering some of them here. We’ll keep updating this page as the situation evolves and as more answers become available.

Prvi House Tour Beohost Tima!

Danas u 20:00h na našem YouTube kanalu možete pogledati prvu epizodu našeg serijala House Tour, gde vam predstavljamo atraktivne kuće na teritoriji Srbije koje prodajemo.